back to top

8 Saveta kako postići fleksibilnost u organizovanju vremena i novca za putovanja ?

Ako čekamo da skupimo za putovanje onoliko novca koliko bismo želeli, većina nas se nikada neće ni pomeriti sa kauča! Tako da je ovde tema fleksibilnost u organizovanju vremena i dostupnost ciljne zemlje.

Što ste fleksibilniji, to ćete moći više da „rastegnete“ novac. Treba da uživate u avanturama i da širite vidike dok ste još dovoljno mladi da budete učesnik, a ne samo posmatrač.

8 saveta kako postići fleksibilnost u organizovanju vremena i novca za putovanja ?

Kako postići fleksibilnost

Upamtite, takođe, da je većina organizovanih putovanja osmišljena tako da vas drži podalje od ikakvog stvarnog kontakta sa meštanima i njihovim načinom života. Ako želite da iskusite pravo putovanje, i da steknete nove prijatelje i da kasnije ispričate nove priče, rastezanje novca će imati za ishod mnogo manje izolovanu okolinu kao destinaciju.

Ne budite posmatrač… uključite se! Evo nekoliko saveta:

Rezervišite putovanje dok ne počne sezona. Ovako možete dobiti upola manju cenu hotela, putnih taksi, ali možete potrošiti i duplo manje novca na hranu i provod. Putovanje van sezone ne mora da znači da ćete imati loše vremenske prilike… jedino što će vam deca u to vreme ići u školu, ako i njih vodite.

Ali proverite i kada su državni praznici u zemlji u koju planirate da idete. Ako je u to vreme kod njih veliki praznik, cene će vrtoglavo da skoče, i celokupno putovanje može da vam bude mučno i neprijatno.

Rezervišite putovanje u predsezoni ili čekajte na last minute ponude. Ako volite avanturu, tražite ponude (prevoz, smeštaj) nedelju dana pre nego što treba da krenete. Ovo može da bude i prava porodična zabava.

Iznenadićete se koliko cena celog aranžmana može da padne kada turistički radnik ima u celom aranžmanu samo sedišta koja nisu rasprodata, a treba mu bruto prihod.

fleksibilnost u organizovanju

Istražujte. Informišite se kod prijatelja koji su već bili tamo gde vi želite da idete. Informacije su ključna stvar. Idite u biblioteku da pogledate knjige o putovanjima. Ne morate da ih kupite, jer u poslednje vreme postoje vodiči svih vrsta, koje možete dobiti besplatno u samom mestu kada stignete tamo.

Uzgred, mnogi noviji veb-sajtovi o putovanjima imaju ocene hotela koje su dali prethodni putnici. Pogledajte ih. Na taj način možete naći smeštaj za male pare, a da ne morate da snižavate cenu na druge, nepoštene načine.

Rezervišite hotele koji u cenu uključuju doručak. Dobro doručkujte. Kupite voće na ulici i donesite ga u hotel da ga dobro operete… i imate sjajan ručak. Ili, idite u obližnju prodavnicu i kupite namirnice koje možete držati u frižideru u hotelu, i napravite od njih sendvič.

Piknik u kući takođe može biti veoma zabavan za porodicu. Pobedite potrebu da odete u okolni internacionalni restoran brze hrane. Jedite lokalnu hranu… i videćete koliko ćete proći jeftinije!

Pregovarajte o cenama za smeštaj. Cenu smeštaja u hotelu možete lako dobiti povoljnije ako ostajete duže, a možda i besplatan doručak. Ako ste u nekom gradu nedelju dana ili više, prvog jutra potražite neki mali hotel ili privatnu kuću koja izdaje sobe.

To može biti zaista povoljno, i možete dobiti dobre savete o raznim, ne tipično turističkim, stvarima koje biste mogli da radite u tom mestu.

kako postići fleksibilnost u organizovanju vremena i novca za putovanja ?

Putujte sa malo stvari… ne treba vam puno toga. Ako planirate da budete u hotelu ili privatnom smeštaju dve noći ili više, perite svoju odeću. Na taj način i drugim stvarima ćete pristupiti drugačije. Ako vam stavri nisu suve ujutru, koristite fen da ih osušite.

Izbegavajte iskušenja da kupujete sve te male raritete koje ćete nakon nekoliko godina rasprodati. Izaberite jedan dobar suvenir i uverite se da je vredan novca koji ste za njega platili. Na primer, neko delo istaknutog lokalnog umetnika ili skulptora, koje je lagano i koje možete bez problema odneti a da ne plaćate dodatnu taksu za prtljag.

Zaista ćete uštedeti novac ako ne kupite sva umetnička dela na stanici ili aerodromu!

Vozite se lokalnim prevozom. Ukoliko je dovoljno dobar za meštane, dovoljno je dobar i za vas. Na primer, možete lako doći u centar Honkonga sa aerodroma vozom, a uzeti taksi samo od stanice do hotela. Karte se prodaju na samom aerodromu, a veoma lako možete da prenesete i prtljag.

Pregrade za prenos prtljaga su na samom ulazu, nisu pretrpane i to je brz način da prenesete stvari. Uzmite taksi od hotela do najbližeg mesta gde vam stiže prtljag i tu ga možete preuzeti.

U Evropi, železnički sistem na većini aerodroma dovozi vas skoro do bilo koje destinacije u Evropi na čelu sa Amsterdamom. Takođe, rezervišite smeštaj u hotelima koji su u centru tako da možete ići peške u obilazak, da ne trošite novac na taksi.

Vodite računa o menjanju novca i bankarskim taksama. Strane banke vam naplaćuju više za transakcije nego što vam naplaćuje vaša banka. Koristite kreditne kartice sa nižim deviznim kursom. Ne uzimajte novac sa automata svaki dan… svaki put vas to dodatno košta.

Rizikujte… uzmite last minute aranžman… to doprinosi avanturi.

Izvor: Kakopedija.com

drugi upravo čitaju

Kako veštačka inteligencija utiče na igre na sreću?

 Na samom početku da razvejemo sumnje – ne brinite, ovaj tekst nije napisala veštačka inteligencija (AI). Iako je u svim svetskim medijima AI glavna...

Anketa online

Popunjavanje anketa online je odlična prilika da zaradite dodatni novac od kuće ako imate slobodnog vremena. Pošto velike svetske kompanije i brendovi uvek vole da...

Online poslovi i trendovi u online zaposlenju

U dinamičnom digitalnom dobu, stabilni online poslovi mogu predstavljati izazov obavijen nepredvidivošću i brzim promenama. Scenario koji zaposleni danas doživljavaju često se menja, usmeravajući ih...

52 NAJBOLJE BIZNIS IDEJE

Potrebna su vam uspešne je biznis ideje? Sve što vam treba jeste prava poslovna ideja da biste je učinili velikom. Sa porastom digitalne ekonomije i...

Analiza konkurencije: Kako ostati korak ispred

U današnjem dinamičnom poslovnom okruženju, analiza konkurencije predstavlja ključni faktor za uspeh svake kompanije. Razumevanje tržišnih kretanja, konkurentskih strategija i potreba potrošača može značajno doprineti...