Kako se vrši provera kompanije kod koje konkurišete za posao i zašto je to važno?

Mnogo je razloga zbog kojih je važno informisati se o potencijalnom poslodavcu. Na radnom mestu svakodnevno provodimo veliki deo svog vremena, ulažemo trud, rad, energiju, znanje, iskustvo…

Prema rečima direktorke Infostud sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Sonje Ćetković, nije svejedno kakvom poslodavcu ćemo dati najbolje od sebe.

„Važno je da to bude poslodavac koji će ceniti vaš uloženi rad, firma u kojoj ćete se osećati dobro, u kojoj ćete moći da se ostvarite na način na koji želite. Znači, prvi razlog informisanja je donošenje kvalitetne odluke da li želite da radite u konkretnoj firmi. Dalje, pravovremeno informisanje o poslodavcu daće vam sigurnost na intervjuu za posao. Moći ćete da postavite dodatna pitanja o kompaniji i ostavićete utisak osobe koja je došla spremna i zanima je rad baš kod tog poslodavca. Takođe, smanjićete sebi neizvesnost koju nosi promena posla i pravilnije postaviti svoja očekivanja“, objašnjava naša sagovornica.

Posebno je važno, kako kaže, proveriti potencijalnog poslodavca sa aspekta poštovanja zakonskih i etičkih standarda poslovanja, odnosno saznati bar one informacije koje su dostupne na internetu.

„Na prvom mestu, proveriti da li je poslodavac uredno registrovan i koliko uspešno posluje, da li je u blokadi, da li potpisuje sa zaposlenima ugovore o radu, da li isplaćuje zaradu preko računa, da li poštuje zakonske odredbe po pitanju prava zaposlenih na godišnji odmor i druga prava“, navodi Ćetković u razgovoru za Biznis.rs.

Načini provere poslodavaca

Naša sagovornica naglašava da deo provera vrši i sam Infostud, što se prvenstveno odnosi na one koje se tiču legalnosti poslovanja, odnosno registracije poslodavca, sposobnosti da plaća svoje obaveze, da li vrši nedozvoljenu diskriminaciju kandidata prilikom oglašavanja…

  Hakeri koriste holograme poslovnih ljudi kako bi iznudili novac od svojih žrtava

„Za dalje provere možete koristiti sajt Agencije za privredne registre, informisati se preko profila poslodavaca na sajtovima za zapošljavanje, sajtovima samih poslodavaca, ako se radi o IT pozicijama možete proveriti i iskustva bivših ili sadašnjih zaposlenih kompanije, raspitati se u svojoj okolini da li neko od ljudi koje poznajete ima iskustva sa konkretnom kompanijom, a svakako možete koristiti i Google pretragu ‘naziv poslodavca, iskustva’ ili slično“, ističe Ćetković.

Dodala je da se deo pitanja može postaviti direktno poslodavcu na samom intervjuu, ako do njega dođe. Svakako, njen savet je da se uključi kritički stav prema svemu što se pročita i sazna, i tek onda donese odluka o radu u određenoj firmi.

rukovanje poslovnih ljudi
Foto: Pexels.com

Odlike dobrog poslodavca

Direktorka Infostud sajtova za zapošljavanje i ljudske resurse Sonja Ćetković je sigurna da svako već ima listu nekih poželjnih poslodavaca za sebe. To su, kako navodi, kompanije koje u svakom svom nastupu zrače profesionalizmom, čiji zaposleni (uključujući i bivše zaposlene) pričaju dobro o kompaniji i dele pozitivna iskustva.

„Ako je oglas za posao prvi susret koji imate sa kompanijom, možete obratiti pažnju na sam tekst oglasa i to koliko se poslodavac potrudio da opiše i predstavi kompaniju, koliko je bio temeljan, konkretan, ali i realan u izlaganju opisa posla, potrebnih veština kandidata za taj posao, ali i onoga što nudi svojim zaposlenima. Dalje, možete dodatno proceniti poslodavca i kada vas pozove na intervju: koliko je tada bio profesionalan, koliko se držao dogovora, da li vam je i koliko ukazao poštovanje, odgovorio na vaša pitanja“, obrazložila je naša sagovornica.

  Poskupljenje novih automobila prenosi se i na cene polovnih

Dodaje da je reč o celokupnom utisku koji poslodavac ostavlja onim što komunicira o sebi, kako se ponaša u procesu selekcije, ali i onim „što se priča“ o njemu, posebno kakva su iskustva ljudi koji su imali bliži kontakt sa poslodavcem (koji su bili u procesu selekcije ili radili u kompaniji). Ona je upozorila da ipak treba biti oprezan i proceniti sve što se čuje.

„Nismo svi isti, niti svi imamo iste kriterijume i očekivanja. Nešto što može smetati jednom kandidatu, vama može uopšte da ne smeta. Zato treba sve proceniti spram ličnih kriterijuma i onda doneti odluku“, konstatovala je Ćetković.

Neke kompanije treba izbegavati

Po mišljenju naše sagovornice, pre svega treba izbegavati poslodavce za koje neko ko traži posao čuje, pročita ili pouzdano zna da ne poštuju prava radnika ili ne posluju u skladu sa zakonom. Tu naša sagovornica prvenstveno misli na legalno poslovanje, ugovor o radu, redovnu isplatu zarada, minimum zakonski propisan godišnji odmor, odsustvo mobinga, osnovno poštovanje zaposlenih.

Razumem da je ljudima posao nekada očajnički potreban i da pristaju na uslove koji su ispod zakonskog (i etičkog) minimuma, ali bih skrenula pažnju na to da trenutno na tržištu rada postoji veća ponuda poslova nego ikada pre, i da konačno kandidati za posao imaju izbor. Ako nisu zadovoljni kod svog poslodavca, ljudi treba da traže dalje i bolje“, ocenila je Ćetković.

Kada nađu dobrog poslodavca, za šta su, kako kaže, šanse veće nego ikada ranije, treba se pozdraviti sa lošim poslodavcima.

  Slobodna zona Šabac se širi zbog dolaska nemačke kompanije Bizerba

„Prošlo je vreme kada ljudi moraju da sede i ćute radeći u lošim uslovima. Kada su ispoštovani osnovni uslovi, onda već na red dolazi procena da li je kultura firme ona u kojoj se osećate dobro, da li posao angažuje vaše potencijale, da li na radnom mestu imate prilike za učenje novih veština, za napredovanje i slično. Mislim da se naše tržište rada menja nabolje i da nedostatak kandidata koji mogu da podmire potrebe tržišta stavljaju kandidate u bolji pregovarački položaj nego što je to bilo u poslednjih nekoliko decenija“, zaključila je naša sagovornica.

Napomenula je da ima još dosta negativnih pojava na tržištu koje treba iskoreniti, ali da se krećemo u dobrom pravcu, kao i da ljudi treba da se ohrabre i ne prestaju da tragaju za boljim poslovima i boljim poslodavcima sve dok se ne osećaju zadovoljno.

Provera boniteta kompanije

Uvidom u najveću bazu poslovnih podataka u regionu bonitetne kuće CompanyWall na jednostavan i pregledan način može da se dođe do tačnih i proverenih informacija o kreditnom rejtingu, poslovnom okruženju i stabilnosti različitih kompanija/poslodavaca.

Da podsetimo, bonitet preduzeća podrazumeva ocenu likvidnosti i kreditne sposobnosti određene kompanije, odnosno obuhvata celokupnu ocenu koja je zasnovana na analizi završnog računa i situacije u firmi. Takođe, bonitet obuhvata i ocenu vrednosti nastupanja insolventnosti određene kompanije u budućnosti. To se odnosi i na ocenu ekonomskih pojava u preduzeću, unutrašnje vrednosti i slično.


biznis.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvezdicu da biste je ocenili!

Prosečna ocena / 5. Brojanje glasova:

Još uvek nema glasova. Ocenite prvi!

Supported by TNT Grupacija
Vuk
Vuk
Vuk je autor na nekoliko portala koji se bave temamam vezanim biznis, online zaradu, tehnologiju i sport.
Supported by TNT Grupacijaspot_img

drugi upravo čitaju

Najplaćeniji poslovi u Americi

Najplaćeniji poslovi u Americi će vas možda iznenaditi jer najnaprednija ekonomija svijeta i dalje najbolje plaća tradicionalne poslove. Ovo je lista sa 9 najplaćenijih...

Srpske škole se pripremaju za digitalno doba uprkos pandemiji COVID-19

Srpske škole se pripremaju za digitalno doba, za Srbiju digitalno obrazovanje transformiše svoje škole kako bi zemlja učinila ekonomski otpornijom – i suočila se...

Kako kupiti akcije stranih kompanija

Kako kupiti akcije stranih kompanija u Srbiji i da li se uopće isplati ulagati u akcije saznajte u ovom počnom tekstu gde pišemo a...
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x