Počeli interventni bagerski radovi na Dunavu i Savi

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije preduzima interventne bagerske radove na Savi i Dunavu kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva, odnosno propisana dubina za brodove u periodu izrazito niskog vodostaja glavnim korisnicima rečnog saobraćaja, izjavio je u utorak ministar Tomislav Momirović po obilasku radova u blizini Bariča na Savi.

„Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima kako bismo dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak“, rekao je Momirović.

On je istakao da je fokus resornog ministarstva u prethodnih osam meseci bio na investicijama u plovnost rečnih puteva, imajući u vidu da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima.

Kako je istakao, na ovaj način država pokazuje koliko se bori za domaću privredu, navodeći da pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja, prenosi Beta.

„Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi“, izjavio je Momirović.

  I Rusija i Ukrajina su izgubile rat!

On je dodao i da bi pristup Srbije problemu niskog vodostaja želeo da vidi i u drugim dunavskim državama, jer će, kako je naglasio, rezultati radova u Srbiji imati značajno ograničen efekat ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti.

Prema Momirovićevim rečima, iz ministarstva čine sve što je u njihovoj moći da obezbede “plovni put u uslovima izrazito niskog vodostaja”, te da očekuju da će i ostale države obezbediti barem “minimalnu prohodnost” kako ne bi došlo do potpunih obustava koje su se dogodile nizvodno od Srbije.

Momirović je najavio da će imati sastanak sa svojim kolegom iz Bugarske, kome će predložiti da se razmotre sve opcije “koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu”.

Pored Bariča, interventni bagerski radovi obavljaju se na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga.


biznis.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvezdicu da biste je ocenili!

Prosečna ocena / 5. Brojanje glasova:

Još uvek nema glasova. Ocenite prvi!

Supported by TNT Grupacija
Vuk
Vuk
Vuk je autor na nekoliko portala koji se bave temamam vezanim biznis, online zaradu, tehnologiju i sport.
Supported by TNT Grupacijaspot_img

drugi upravo čitaju

Kompanija EY jedanaesti put bira EY Preduzetnika godine u Srbiji

Revizorsko – konsultantska kompanija EY ponovo je pokrenula konkurs za najboljeg preduzetnika u Srbiji, na koji se mogu prijaviti svi koji uspešno i održivo...

Najskuplji kvadrat u Beogradu 10.400 evra

Najskuplji kvadratni metar stana u trećem kvartalu bio je na lokaciji Beograd na vodi, gde je stan u novogradnji od 97 kvadratnih metara prodat...

Šta je bolje po građane Srbije, više ili manje gasovoda

Poštujući odluku Evropske unije i SAD, uslovljavanje čiju naftu će transportovati do Pančevačke rafinerije. Međutim, lako je moguće da u skorije vreme od svega...