Počeli interventni bagerski radovi na Dunavu i Savi

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije preduzima interventne bagerske radove na Savi i Dunavu kako bi se obezbedila plovnost rečnih puteva, odnosno propisana dubina za brodove u periodu izrazito niskog vodostaja glavnim korisnicima rečnog saobraćaja, izjavio je u utorak ministar Tomislav Momirović po obilasku radova u blizini Bariča na Savi.

„Preduzimamo sve aktivnosti na Savi i Dunavu, našim glavnim vodnim koridorima kako bismo dodatno podigli efikasnost i ubrzali plovidbu, ali i osigurali stabilno obezbeđivanje tržišta ugljem, naftom i derivatima nafte. Brzom reakcijom i konstantnim ulaganjem u rečni transport uspeli smo da obezbedimo plovnost Save i Dunava i tako budemo praktično jedina država u Evropi koja nije primorana da obustavlja rečni saobraćaj u trenucima kada je vodostaj rekordno nizak“, rekao je Momirović.

On je istakao da je fokus resornog ministarstva u prethodnih osam meseci bio na investicijama u plovnost rečnih puteva, imajući u vidu da će oni postati glavni koridori za snabdevanje energentima.

Kako je istakao, na ovaj način država pokazuje koliko se bori za domaću privredu, navodeći da pri ovakvim vodostajima većina država u Evropi ili obustavlja plovidbu ili uvodi značajna ograničenja, prenosi Beta.

„Rečni saobraćaj je ključan za snabdevanje energentima i radimo na tome da obezbedimo plovnost reka glavnim korisnicima rečnog saobraćaja – najvećim industrijama poput građevinske, hemijske i naftne industrije, kao i poljoprivredi“, izjavio je Momirović.

  I Rusija i Ukrajina su izgubile rat!

On je dodao i da bi pristup Srbije problemu niskog vodostaja želeo da vidi i u drugim dunavskim državama, jer će, kako je naglasio, rezultati radova u Srbiji imati značajno ograničen efekat ako i druge zemlje ne pokažu isti nivo proaktivnosti.

Prema Momirovićevim rečima, iz ministarstva čine sve što je u njihovoj moći da obezbede “plovni put u uslovima izrazito niskog vodostaja”, te da očekuju da će i ostale države obezbediti barem “minimalnu prohodnost” kako ne bi došlo do potpunih obustava koje su se dogodile nizvodno od Srbije.

Momirović je najavio da će imati sastanak sa svojim kolegom iz Bugarske, kome će predložiti da se razmotre sve opcije “koje će omogućiti prohodnost Dunava za plovidbu”.

Pored Bariča, interventni bagerski radovi obavljaju se na još dve deonice na Dunavu, kod Čortanovaca i kod Futoga.


biznis.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvezdicu da biste je ocenili!

Prosečna ocena / 5. Brojanje glasova:

Još uvek nema glasova. Ocenite prvi!

Supported by TNT Grupacija
Vuk
Vuk
Vuk je autor na nekoliko portala koji se bave temamam vezanim biznis, online zaradu, tehnologiju i sport.
Supported by TNT Grupacijaspot_img

drugi upravo čitaju

Najplaćeniji poslovi u Americi

Najplaćeniji poslovi u Americi će vas možda iznenaditi jer najnaprednija ekonomija svijeta i dalje najbolje plaća tradicionalne poslove. Ovo je lista sa 9 najplaćenijih...

Kako kupiti akcije stranih kompanija

Kako kupiti akcije stranih kompanija u Srbiji i da li se uopće isplati ulagati u akcije saznajte u ovom počnom tekstu gde pišemo a...

Građani sve manje koriste dozvoljeni minus

Čini se da je većina građana shvatila da je najneisplativija vrsta kredita – dozvoljeni minus, pa ovaj bankarski proizvod sve racionalnije koriste.Prema poslednjem podatku...
0
Zanima nas vaše mišljenje, molim vas, komentirajte.x