Koji tehnološki giganti nas najviše prisluškuju i prate

Već je opšte poznato da tehnološki giganti sakupljaju ogromne količine podataka o svojim korisnicima, a da svaku stvar koju uradimo na internetu je daleko od privatne.

Međutim, da li ste se zapitali koje vas to megakorporacije najviše prate i prisluškuju? Koje kompanije prikupljaju najviše, a koja najmanje korisničkih podataka? Najnoviji podaci analaitičke kompanije „StockApps“ otkrivaju koja nas kompanija najviše posmatra.

Kao što je već poznato, ukoliko je proizvod besplatan – proizvod ste vi. Međutim, i dalje je zanimljivo zaviriti iza kulisa i dobiti makar neki uvid u realno stanje stvari i u to ko nas koliko prati i ko koliko naših podataka gramzivo želi samo za sebe. Srećom, kompanija „StockApps“ izvršila je istraživanje koje se bavi baš ovom temom.

Naime, „StockApps“ odabrao je pet kompanija kako bi saznali koji od najvećih svetskih giganta prikupljaju najveći broj tipova ličnih podataka koje su prisutne na internetu. Pet kompanija koje su se našle u ovom istraživanju su Gugl, Tviter, Epl, Amazon i Fejsbuk.

Prema rezultatima ovog istraživanja, kompanija koja najraznovrsnije prikuplja podatke svojih korisnika i to kroz čak 39 kategorija je – Gugl.

Odmah iza kompanije Gugl nalazi se Tviter koji prati korisničke podatke kroz 24 kategorije. Na trećem mestu je Amazon koji prikuplja bitne podatke iz 23 kategorije, dok je na četvrtom mestu Fejsbukkoji podatke prikuplja iz 14 kategorija. Na kraju je “dobar momak” Epl koji prikuplja “samo” 12 kategorija korisničkih podataka.

  Kako se leče građani koji nemaju osiguranje?

Bitan je kvalitet, ne kvantitet

Sve ove kompanije mnogo novca zarađuju od korišćenja korisničkih podataka u svrhe reklamiranja unutar njihovih ekosistema. Međutim, nije najvažnije prikupiti što više informacija, već osigurati kvalitet prikupljenih informacija kroz praćenje kategorija koje se najbolje mogu upotrebiti u marketinške svrhe.

Međutim, zabrinjavajuća je činjenica da Gugl koristi i lokaciju korisnika kako bi istu upotrebio u svrhe predstavljanja reklama za “stvari” koje se nalaze upravo u vašoj blizini, prenosi Benčmark.

Izvor: N1

Foto: Pixabay

bif.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvezdicu da biste je ocenili!

Prosečna ocena / 5. Brojanje glasova:

Još uvek nema glasova. Ocenite prvi!

Supported by TNT Grupacija
Vuk
Vuk
Vuk je autor na nekoliko portala koji se bave temamam vezanim biznis, online zaradu, tehnologiju i sport.
Supported by TNT Grupacijaspot_img

drugi upravo čitaju

Šta je bolje po građane Srbije, više ili manje gasovoda

Poštujući odluku Evropske unije i SAD, uslovljavanje čiju naftu će transportovati do Pančevačke rafinerije. Međutim, lako je moguće da u skorije vreme od svega...

Ko teže ostavlja cigarete, žene ili muškarci?

Naučnici sa švedskog univerziteta uspeli su da dokažu veću količinu anksioznosti i depresije kod žena, što bi prema njihovom mišljenju moglo da ometa njihove...

Kompanija EY jedanaesti put bira EY Preduzetnika godine u Srbiji

Revizorsko – konsultantska kompanija EY ponovo je pokrenula konkurs za najboljeg preduzetnika u Srbiji, na koji se mogu prijaviti svi koji uspešno i održivo...