EPL više nije najvredniji brend na svetu, zamenio ga Amazon

Američki gigant e-trgovine zauzeo je prvo mesto uprkos gubitku vrednosti od 51 milijardu dolara

Amazon je povratio svoju poziciju najvrednijeg svetskog brenda uprkos padu vrednosti od 15% ove godine, prema godišnjoj rang-listi Brand Finance Global 500, koja obuhvata 48 tehnoloških kompanija.

Prema proceni, iako je Amazon povratio prvo mesto, njegova vrednost brenda je ove godine pala za više od 50 milijardi dolara, sa 350,3 milijarde dolara na 299,3 milijarde dolara. Ocena je otišla sa AAA+ na AAA pošto je potrošači „strože procenjuju posle pandemije“.

Percepcija korisničke usluge kompanije opala je kako su vreme isporuke postajalo sve duže i manje je verovatno da će potrošači preporučiti Amazon drugima, pokazalo je istraživanje.

„Uporedo sa ukidanjem ograničenja pandemije, ljudi se vraćaju ličnoj kupovini, malo ublažavajući potrebu za maloprodajom na mreži“, navodi se u izveštaju.

Gugl kao treći

Epl je pao na drugo mesto, sa vrednošću brenda koja je pala za 16% sa 355,1 milijarde dolara na 297,9 milijardi dolara. Ovogodišnji pad nastao je zbog niže prognoze prihoda jer se očekuje da će prekidi lanca snabdevanja i ograničeno tržište rada ograničiti snabdevanje hardverskim proizvodima, navodi Brand Finance.

Međutim, Epl ostaje najvrednija kompanija na svetu u smislu tržišne kapitalizacije koja od 18. januara iznosi 2,163 biliona dolara, dok Amazon ima tržišnu kapitalizaciju od 979,8 milijardi dolara.

  U svetu je nagli porast uzgajanja konoplje a gde je tu Srbija

Gugl je rangiran kao treći najvredniji brend na svetu sa povećanjem vrednosti od 7% na 281,4 milijarde dolara.

Neki od drugih velikih dobitnika u vrednosti brenda su proizvođači električnih automobila Tesla, čija je vrednost porasla za 44% na 66,2 milijarde dolara, i BID, čija je vrednost brenda porasla za 57% na 10,1 milijardu dolara, kako potražnja za električnim automobilima raste na globalnom nivou.

Među najvećim gubitnicima bili su Samsung, sa padom od 7% na 99,7 milijardi dolara, Alibaba, sa padom od 56% na 10 milijardi dolara, i Fejsbuk, koji je pao za 42% na 59 milijardi dolara.

Izvor: Telegraf Biznis
Foto: Pixabay

bif.rs

Koliko je koristan ovaj članak?

Kliknite na zvezdicu da biste je ocenili!

Prosečna ocena / 5. Brojanje glasova:

Još uvek nema glasova. Ocenite prvi!

Supported by TNT Grupacija
Vuk
Vuk
Vuk je autor na nekoliko portala koji se bave temamam vezanim biznis, online zaradu, tehnologiju i sport.
Supported by TNT Grupacijaspot_img

drugi upravo čitaju

Šta je bolje po građane Srbije, više ili manje gasovoda

Poštujući odluku Evropske unije i SAD, uslovljavanje čiju naftu će transportovati do Pančevačke rafinerije. Međutim, lako je moguće da u skorije vreme od svega...

Ko teže ostavlja cigarete, žene ili muškarci?

Naučnici sa švedskog univerziteta uspeli su da dokažu veću količinu anksioznosti i depresije kod žena, što bi prema njihovom mišljenju moglo da ometa njihove...

Najskuplji kvadrat u Beogradu 10.400 evra

Najskuplji kvadratni metar stana u trećem kvartalu bio je na lokaciji Beograd na vodi, gde je stan u novogradnji od 97 kvadratnih metara prodat...