Elektronska faktura predstavlja digitalni dokument koji ima pravno identičnu vrednost štampanoj papirnoj fakturi.
faktura ima dve forme, spoljašnju pdf i unutrašnju xml, s tim da svakim dokumentom moraju ispoštovati zakonom određene stavke.
Prema zamisli autora Zakona o elektronskom fakturisanju, ova inovacija je uspostavljena sa namerom da olakša poslovanje između privrednih subjekata.
Ovaj pojednostavljeni sistem fakturisanja i njihove razmene, morao bi omogućiti bržu i lakšu naplatu, kao i izvesnije ispostavljanje računa odnosno faktura.
Podržavaoci ideje digitalizovanih faktura između ostalog ističu i umanjene troškove zarad štampanja faktura, nabavke koverti, kao i troškove slanja putem pošte. Ipak, njihov glavni adut je u ubrzanoj ispostavi i naplati zbog čega se ubrzava protok novca i povećava likvidnost kompanija.
Svaka elektronska faktura ima neophodne elemente koji prate zakonske norme i uputstva kako bi račun bio pravno validan.
Ovim Zakonom o elektronskom fakturisanju jasno su uređena izdavanja, slanja, prijemi, obrade, čuvanja, sadržine kao i elementi elektronskih faktura, ali i druga značajna pitanja.
Uz pomenuti Zakon, donet je i Pravilnik o elektronskom fakturisanju koji je stupio na snagu 1. jula 2023. godine, a kojim se prema oceni autora, ispravljaju neke manjkavosti prethodno donetog zakona.

Svaka elektronska faktura mora sadržati neke osnovne elemente, a to su:
* Poslovno ime ili skraćeno poslovno ime, odnosno naziv, adresa, PIB i matični broj izdavaoca elektronske fakture
* Poslovni račun izdavaoca elektronske fakture
* Poslovno ime ili skraćeno poslovno ime, odnosno naziv, adresa, PIB i matični broj primaoca elektronske fakture
* Poslovni račun primaoca elektronske fakture
* Redni broj, datum i mesto izdavanja elektronske fakture
* Datum isporuke dobara odnosno pružanja usluga ili avansne uplate
* Iznos avansnih plaćanja ukoliko postoje
* Instrukcije za plaćanje
* Podatke o vrsti i količini isporučenih dobara ili vrsti i obimu izvršenih usluga
* Iznos osnovice za PDV
* Poreska stopa PDV-a
* Iznos PDV-a koji je obračunat na osnovicu
* Ukupan iznos elektronske fakture
* Napomena o odredbi zakona kojim se uređuje PDV na osnovu koje nije obračunat PDV
Među ciljeve koji se žele postići digitalizacijom i izmenom zakona svakako se nameće onaj koji se odnosi na usklađivanje domaćih sa propisima Evropske unije, a među prioritetima su i pojačana kontrola te smanjena mogućnost utaje poreza.
Sistem elektronskih faktura odnosi se na subjekte iz javnog i privatnog sektora u čiji delokrug spada pružanje usluga ili dobavljanje različitih dobara, a paušalci i svi privrednici koji nisu u sistemu PDV-a nemaju obavezu izdavanja elektronskih faktura.
E-fakture su sasvim sigurno nova stvar na domaćem tržištu na koju se privredni subjekti ubrzano navikavaju, a kakve će i da li će imati benefite od digitalizacije računa kao i uvek će pokazati test vremena.